509 | Tosser
Bij Pie (Computerblondie) las ik van apparatuur-malfunctioneren, stekkers en aanhouders. Eén groot feest der herkenning, kan ik u beschaamd meedelen. Al anderhalve dag was ik verstoken van welk internet dan ook. Het getier en geraas in de richting van provider @home was niet om aan te horen. Nu had ik al wat ervaring met Grote Storingen Bij @Home, want van die vorige was ik dus ook de dupe. Maar goed: op het werk even gekeken op de nuttige site Troublesathome.nl en daar repte men inderdaad over problemen in mijn regio. En dat was het punt waar ‘het verhaal van de neus en het niet verder kijken dan die lang is’ zijn opwachting maakte. Even alle meuk rebooten was natuurlijk het eerste dat ik deed, maar dat bracht geen enkel soelaas what-so-ever. Ik ging er dus gemakshalve maar van uit dat het malheur buiten mijn invloedssfeer lag. Het kwam pas anderhalve dag later (lees 2 uur geleden) in mij op om het kabeltje dat zo kek van mijn modem naar de draadloze router loopt (hoezo draadloos ?) eens te bezien. En ja hoor, dat hing er dus 1/2 uit. Met een keurig klikje viel hij weer op zijn gebruikelijke plaats en met een zucht ende kreun trok mijn browsert weer van leer. Zelfkastijdend slinger ik derhalve een welgemeend ’tosser!’ naar mijn eigenste hoofd…
zelfkennis blijkt andermaal een deugd. welkom terug!